Twitter

Content

Thursday, November 24, 2011

:: doaku padaMu ::

السلام عليكم

Ya Allah,
Aku tidak meminta seseorang yang sempurna dari sisiMu, tidak ya Rabb.
kerana Engkau pun pasti Maha Mengetahui sesungguhnya keadaanku.
Engkau tahu dulu aku ini hanyalah musuhMu yang pernah singgah di jurang neraka Mu.
dan akupun tahu, tiada seorangpun yang sempurna di dunia ini dari kesalahan atau kekurangan.

Maka, aku meminta padaMu seseorang yang tak sempurna ya Rabb, supaya dia merasa sempurna ketika diriku hadir dalam keidupannya keranaMu.

Ya Allah,
wahai Tuhan yan memegang rahsia segala sesuatu,
jadikanlah aku redha terhadap apa-apapun yang Engkau tetapkan.
dan jadikan hikmah dalam apa-apa yang Engkau takdirkan,
Wahai Tuhan yang memegang hikmah segala sesuatu,
Andai Engkau berkehendak lain.
Sesungguhnya sebenar-benarnya kehidupan adalah kehidupan akhirat.
Maka jadikanlah kehendakMu, bukan kehendakku.

aku terbaca dalam satu artikel, lupa nama artikel tersebut. tetapi apa yang ada dalam setiap artikel tu maksud yang sangat mendalam. yup! ramai yang fikirkan tentang apa yang Allah dah rancangkan untuk diri kita sepanjang hidup ni. ingatlah, setiap apa yang Allah rancangkan akan ada hikmahnya. mungkin dalam masa terdekat dan mungkin juga hikmahnya hanya di akhirat.

betulkan diri kita sebelum kita betulkan orang lain. aku bukannya seorang yang baik, malah sangat jauh perangai aku jika dibandinkan dengan lelaki lain. aku ada impian yang banyak dan salah satunya ingin ke satu tempat dan hasrat ni da lama aku pendam. berharap agar diberi peluang setelah semester aku di UPM ni tamat.

nota-kaki: "yang kan selalu ku janji bersamanya hingga malaikat maut menjemputku tiba". sangat tersirat dan mendalam maksud ayat tu :)


1 comments:

Aniz says:
at: November 29, 2011 at 11:49 AM said...

touching.....doa tu..

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

About Me

My photo
bersyukur dengan apa yang diberikan kepada kita bukanlah satu kesalahan yang besar

Something

“Don’t waste your energy worrying about the things you can’t control. Take a step back and look at the things that are in your control and be thankful for what you have instead of wanting what you don’t have. It’s all about perspective.”

Followers