Twitter

Content

Wednesday, November 16, 2011

:: sabar itu nikmat ::

اللهم اجعلني صبورا واجعلني شكورا واجعلني في عيني صغيرا وفي اعين الناس كبيرا رب اغفر وارحم واهدني السبيل الاقوم

Ertinya: Ya Allah jadikanlah aku orang yang penyabar dan jadikanlah aku orang yang pandai bersyukur, dan jadikanlah aku dalam pandanganku kecil dan dalam pandangan manusia besar. Ya Rabb, ampuni dan sayangilah aku serta bimbinglah aku kejalan yang kukuh.

salah satu ayat yang aku ambil dalam satu artikel yang aku baca minggu lepas. sangat bermakna, dalam erti doa tu. terima kasih kepada Maha Esa sebab masih berikan aku sifat sabar dalam diri ni. ya, sabar dalam semua benda. aku masih mampu senyum, gelak seperti sebelum ni. haha! walaupun kerja banyak yang nak kena buat, report satu minggu kena hantar 2 report, kelas persediaan makanan yang haih..sangat memenatkan sampai dapat 'muscle cramp' kat perut ni. bangun pukul 2,3 pagi sebab perut ni rasa cam nak terburai jerk. kan best kalau aku ada perut lain, boleh tukar-tukar kalau sakit, haha!


yang penting, aku masih boleh senyum. sangat suka senyum! yeah! okay, minggu ni dah ada test 2 kat upm. esok ada test kot, tapi aku nak update blog. haih! maaf ea 'teori asas penyediaan makanan', lepas update blog ni, aku habiskan masa dengan kau, sampai petang esok okay. hehe!
kipas dalam netbook aku ni, dah lama sangat buat hal. buka netbook kejap, dah panas. nak tukar kipas dalam netbook ni dalam masa terdekat. tapi bukan sekarang sebab kena siapkan report. dah 2 1/2 tahun ada dengan aku, peneman setia kalau aku nak jalan-jalan. haha! berjasa okay! tu jerk kot yang aku nak kongi sekarang. err, sangat hambar post ni sebenarnya, tp aku nak post jugak sebab ini blog aku, hahaha!

nak kongsi satu gambar menu yang aku buat sebelum cuti hari tu. sangat senang nak buat, dan kawan aku kata sangat sedap 'skewed chicken kebab' ni, hehe!

:: chicken kebab with yogurt sauce ::

nota kaki : kan best kalau aku ada idea banyak-banyak sampai boleh mencurah-curah ke ladang gandum ala-ala iklan koko-crunch. nanti takde la post aku ni sikit. sebulan sekali baru nak update. apa kes! sigh.

2 comments:

Aniz says:
at: November 16, 2011 at 10:16 PM said...

senyum...tak perlu kata apa-apa..yiihaaaa

法伊玆 says:
at: November 18, 2011 at 2:57 PM said...

tak boleh jugak. nanti orang kata apa lak sebab senyum banyak sangat.haha!

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

About Me

My photo
bersyukur dengan apa yang diberikan kepada kita bukanlah satu kesalahan yang besar

Something

“Don’t waste your energy worrying about the things you can’t control. Take a step back and look at the things that are in your control and be thankful for what you have instead of wanting what you don’t have. It’s all about perspective.”

Followers