Twitter

Content

Friday, March 9, 2012

:: lompat-lompat ::

السلام عليكم
Selesai sudah event pertama untuk kelas FSM3004 hari Rabu minggu lepas. Badan sakit-sakit, sama macam kepala ni. Syukur, sakit kepala ni hilang sikit lepas makan ubat. Sekarang, secara rasminya aku merupakan salah seorang yang sangat sukakan pain killer.

Jumlah tetamu yang hadir untuk event tu tidak mencapai sasaran yang Lecturer tetapkan. Maaflah, ini mungkin disebabkan kegagalan aku sebagai ketua promosi event ni. Haih, kering poket ni keluarkan duit untuk promosi tapi tak ramai yang pergi. Walau apa pun, yang penting pengalaman yang aku dapat. Haha! Dah rasa macam salesman pun ada.

*err, aku rasa memang aku salesman pun masa buat promosi event tu. Sekarang aku tahu macam mana perasaan seorang salesman apabila apa yang mereka terangkan tidak dapat menarik minat orang ramai.

Tugas lain aku kena buat masa event tu, menu card. Nak tengok macam mana menu card yang aku buat dalam satu malam?

Syukur dapat siapkan menu card sebelum event tu mula. Ambil masa 2,3 jam untuk siapkan benda ni. Berbaloi sebab dapat kelulusan Chef dan Lecturer kelas tu.

Event pertama dah habis. Dan sekarang fokus untuk event kedua iaitu Greek Cuisine. Untuk event ni, InsyaAllah aku akan masak main course. yeah!

0 comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

About Me

My photo
bersyukur dengan apa yang diberikan kepada kita bukanlah satu kesalahan yang besar

Something

“Don’t waste your energy worrying about the things you can’t control. Take a step back and look at the things that are in your control and be thankful for what you have instead of wanting what you don’t have. It’s all about perspective.”

Followers