Twitter

Content

Saturday, March 17, 2012

:: Greek Acropolis Luncheon ::

السلام عليكم

Sebelum ni aku ada post tentang Thai Cuisine, jadi untuk event yang seterusnya aku ingin kongsikan tentang makanan Greek yang aku ada la tolong sikit-sikit untuk main course.

Pertama sekali, event makanan ni akan berlangsung dua minggu sekali. Jadi kepada sesiapa yang berminat nak rasa pengalaman makan makanan negara luar, bolehlah menabung untuk event ni dan seterusnya. Haha, aku tak menabung pun takpe sebab aku terlibat dalam event ni. Yang menariknya, pensyarah aku sendiri pernah rasa pengalaman makan makanan tu jadi insyaAllah kami akan masak sama macam pensyarah makan sebelum ni. Yang penting, ada Chef Kadir dan Chef Azhar yang akan jaga kami masak. Fuhh! Terbaik la! Sedap, murah dan yang utama berbaloi sebab dapat makan makanan luar negara.

Sedikit sebanyak sejarah tentang masakan Greek ni. Disebabkan Greek ni pernah ditakluki beberapa kuasa kuat sebelum ni contohnya Turki, Sepanyol dan sebagainya jadi masakan ni akan ada unsur-unsur negara luar tersebut.

untuk menu:

The Grand Opening! Mushroom a la grecque, Corn and greek salad.

The Marvelous Exposition! Shrimp,tomato and basil soup.

The Delightful Intermission! Lemon Sorbet!

The Centre Stage! En Papillote Chicken Breast with Stuffed Eggplant and Pilaf Rice.

The Happy Ending! Samolina Halvas and Lemon yogurt cake :)

*
kepada yang berminat, boleh hubungi nombor yang tertera dalam poster biru tu. Dan kalau boleh buat tempahan awal sebab tempat adalah terhad. Untuk tengok event ni lebih lanjut, bolehlah klik link ni : Greek Cuisine

0 comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

About Me

My photo
bersyukur dengan apa yang diberikan kepada kita bukanlah satu kesalahan yang besar

Something

“Don’t waste your energy worrying about the things you can’t control. Take a step back and look at the things that are in your control and be thankful for what you have instead of wanting what you don’t have. It’s all about perspective.”

Followers